• محدود کننده تردد RFID تک خروجی توکار آسانسور 
    RF۱۰۱T

  • تگ جاسوئیچی و کارتی 
    محدودکننده آسانسور

یکی از دستگاه های محدود کننده تردد آسانسور، دستگاه کنترل دسترسی توکار RF۱۰۱T می باشد. سیستم محدود کننده این دستـگاه که مبتنی بر تگ (جاسوئیچی یا کارت) های RFID است دارای یک خروجی برای ایجاد محدودیت روی یک کلید یا گروهی از کلیدها در آسانسور می باشد. با توجه به تولید این محصول در داخل کشور (که به مراتب از دستگاه های چینی عملکرد بهتری دارند) نمونه پر فروش وارداتی از این دستگاه در داخل موجود نمی باشد.
شرکت نوین کیا تک، این محصول خود را در دو اندازه مختلف برای پنل های شستی داخل کابین و طبقه آسانســور طراحی و تولیـد می نماید. دستگاه RF۱۰۱T با ابعاد ۶۶ در ۵۱ و با ضخامت ۲۰ میلیمتر، بیشتــر برای پنــل های داخــل کابین و پنــل های طبقه توکار استـفاده می گردد. متخصصـان شـــرکت نوین کیا تک، برای پنل های کابیـن و طبقه روکار باریکتر، نمونه ای از دستگاه را طراحی و تولید نموده اند کهRF۱۰۲T می باشد. ابعاد ظاهـری و طـول و عرض این دسـتگاه کاملا مشابه RF۱۰۱T می باشد با این تفاوت که ضخامت آن فقط ۱۵ میلیمتر است.
نکتــه بسیـار مهم دیــگر که دستگاه های RF۱۰۱T و RF۱۰۲T را از سایر رقبای خود متفـــاوت می کند اینکه، در این دستــگاه ها بجای رله از نوعــی سوئیچ الکترونیــکی (ترانزیستور MOSFET) استفاده گردیده است که توانایی تحمل جریان ۱۰ آمپری را دارا اسـت. رله ها در ساختمان های پر ترافیک در خوشبینانه ترین حالت، عمری حدود ۲ تا ۳ سال دارنـد که معمولا چون از جنـس مرغوب آن استفاده نمـی گردد بعضا کمتـر نیز عمر می کنند. اما تکنولوژی استفـاده شده در خروجی دستگاه های RF۱۰۱T و RF۱۰۲T عمری چند ده ساله دارد.
مزیت منحصر بفرد دیگر این دو مدل دستگاه، بکارگیری مد بای پس (Bypass) در این سیستم ها می باشد. بترتیبی که باعث می شود مدیـر ساختمان بنا به هر دلیلی، بدون نیاز به تکنسین آسانسـور و بدون باز کردن پنل شستـی داخل کابین یا طبقه، محدویت روی کلیــد ها را تا هر زمان دلخواه بر دارد و استفاده کنندگان آسانسور دیگر نیازی به استفاده از تگ (جاسوئیچی یا کارت) برای تردد نداشته باشند. این ویژگی باعث انعطاف پذیری بیشتر عملکرد دستگاه می گردد. بخاطر وجود مد بای پس (Bypass)، از این دستگاه می توان به دو روش استفاده کرد:


روش اول - دستگاه با کلید های داخل کابین و یا طبقه که قرار است محدود شوند، سری گردد:

در این روش کاربر آسانسور در داخل کابین با نشـان دادن کارت یا جاسوئیچی مجاز به دستـگاه ۶ ثانیه فرصت دارد که کلیـد طبقه مورد نظر را روی پنل شستی داخل کابیــن فشار دهد یا لمس کند و پس از این زمان بصورت اتوماتیک، آسانسور دوباره محدود خواهد شد.
وقتی از دستگاه در این حالت روی پنل طبقه استفاده می گردد باز هم کاربر آسانسور پس از نشـان دادن کارت به دستـگاه، ۶ ثانیه فرصت دارد تا کلید طبقه را فشـار داده یا لمس کند تا آسانسور احضار گردد.
در این حالت، مدیـر ساختمان (دارنده تگ Master) می تواند با ۳ بار زدن تگ (جاسوئیچی یا کارت) Master بنا به هر دلیلی محدودیت روی دکمه های آسانسور را برداشـته و دستگاه را از مدار خارج کند. اینکار باعث می شود که برای استفاده از آسانسور دیگر نیاز به تگ نباشد.


روش دوم - جایگزین یک کلید گردد:

در این روش، دستگاه در پنل کابین فقط می تواند بجای یک کلید استفاده شده و کاربر آسانسور با نشان دادن تگ به دستگاه میتواند به طبقه مورد نظر برود و دیگر نیازی به فشار دادن کلید خاصی نیست. این روش هر چند ساده تر بنظر می رسد اما انعطاف پذیری کمتری دارد و فقط در مواقع خاص توصیه می گردد.


برای پنل طبقه نیز، مسافر آسانسور فقط کافی است تگ را جلوی پنل طبقه گرفته تا آسانسور احضار گردد.
استفاده از این روش باعث می شود همیشه آسانسور محدود باشد و انعطاف پذیری کمتری برای مدیریت روی تردد ها وجود دارد.

این دستگاه چون توسط متخصصین شرکت نوین کیا تک برای آسانسور طراحی و تولید گردیده است در برابر نویز و شوک های الکتریکی و الکترومغناطیسی خاصی که از برق سه فاز آسانسور منتشر می شوند کاملا مقاوم بوده و در رنج ولتاژ ۱۵ تا ۳۵ ولتی کار می کند که با مصرف ۲۰ میلی آمپری و قابلیت تشخیص تگ (کارت و جاسوئیچی) از فاصله ۵ سانتیمتری باعث عملکرد روان و راحت با آن می شود.


از مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نصب آسان بصورت توکار (با چسب دو طرفه یا پیچ کردن از طریق شیار روی باله ها)
۲- طراحی شده برای آسانسور و مقاوم در برابر نویز و شوک های الکتریکی موجود در آن
۳- ابعاد کوچک جهت بکارگیری پشت پنل شستی کابین و طبقه آسانسور
۴- طراحی شده در دو اندازه با ضخامت های متفاوت، مخصوص پنل های شستی باریک یا معمولی
۵- استفاده از سوئیچ الکترونیکی MOSFET با عمر چند ده ساله بجای رله با طول عمر محدود
۶- داشتن مد بای پس (Bypass)
۷- قابلیت تعریف دوباره تگ تنظیمات با روشی امن
۸- قابلیت حذف تمامی تگ ها (مد Delete All) با روشی ایمن
۱۰- یک تگ تنظیمات برای Add و Delete بجای دو تگ جداگانه
۱۱- وجود LED دو رنگ و بازر جهت هشدار صوتی برای نمایش حالت کاری و عملکرد دستگاه
۱۲- قابلیت تعریف ۳۰۰ تگ (جاسوئیچی و کارت)، قابل ارتقاء تا ۱۲۰۰ تگ
۱۳- مشاوره فنی در هنگام نصب
۱۴- دارای راهنمای فارسی
۱۵- گارانتی ۵ ساله دستگاه به علت طراحی و تولید اصولی


نکته بسیار مهم:

معمولا مدیران ساختمان ها، این دستگاه را با اهداف متفاوتی خریداری و نصب می کنند:

۱- جلوگیری از سرقت از طریق آسانسور
۲- کاهش استهلاک آسانسور
۳- اختصاصی کردن یک یا چند آسانسور در یک ساختمان یا برج برای ساکنین و آزاد گذاشتن تردد با سایر آسانسورها برای میهمانان و مراجعه کنندگان
۴- جلوگیری از تردد میهمانان ساکنینی که بیش از حد از آسانسور استفاده می کنند.
۵- وصول حق شارژ ساختمان (هزینه تعمیرات و نگهداری آسانسور)

بایستی دقت داشت که این دستگاه بخوبی برای اهداف ۱، ۲، ۳ و ۴ بسیار مناسب بوده اما امکانات آن برای هدف ۵ کافی نیست. مدیران ساختمان بایستی دقت داشته باشند متاسفانه برخی افراد و شرکت ها به اشتباه این دستگاه را برای ساختمان هایی که با ساکنین خود در وصول حق شارژ ساختمان و یا هزینه تعمیرات و نگهداری آسانسور چالش دارند، معرفی می کنند. شرکت نوین کیا تک، با افتخار چندین دستگاه کاربردی و کامل را در این خصوص به بازار ارائه کرده که در ساختمان های متعددی نصب گردیده و این مشکل را مرتفع نموده است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


راهنمای استفاده از دستگاه:

نکات مهم قبل از مطالعه راهنمای دستگاه:

نکته ۱: منظور از تگ همان جاسوئیچی یا کارت یا برچسب است.
نکته ۲: منظور از مد، حالت عملکرد دستگاه است.
نکته ۳: فعال بودن خروجی به معنای فعال بودن کلید های روی پنل شستی آسانسور است.
نکته ۴: هر تگ دارای یک کد سریال ۱۰ رقمی است که روی آن درج شده است. وقتی یک تگ برای دستگاه تعریف می شود (اصطلاحا مجاز می گردد) این کد ۱۰ رقمی در حافظه دستگاه ثبت می شود و چیزی روی تگ ذخیره نمی شود. بنابراین یک تگ را می توان برای تعداد نامحدودی دستگاه تعریف کرد.



مشخصات فنی:

ولتاژ کاری ۲۴ ولت
جریان مصرفی ۲۰ میلی آمپر
وزن ۱۰۰ گرم
ظرفیت حافظه ۳۰۰ تگ (جاسوئیچی یا کارت یا برچسب) قابل ارتقاء تا ۱۲۰۰ تگ
فاصله تشخیص تگ ۱ تا ۵ سانتیمتر



تشریح صداهای بوق:

یک بوق کوتاه تشخیص تگ (جاسوئیچی یا کارت) معتبر یا غیر معتبر
دو بوق کوتاه تعریف تگ (جاسوئیچی یا کارت)
یک بوق ممتد حذف تگ



تعریف عملکرد در حالت های مختلف نشانگر LED:

قرمز دائم روشن حالت محدود (خروجی غیر فعال است و کلید شستی آسانسور محدود می باشد)
سبز (برای مدت ۶ ثانیه) حالت خروجی فعال (کاربر ۶ ثانیه فرصت دارد یکی از کلید آسانسور را لمس کند یا فشار دهد.)
سبز دائم روشن حالت خروجی دائم فعال (خروجی فعال است و کلید های شستی آسانسور آزاد هستند)
نارنجی ( برای مدت ۲۰ ثانیه سبز و قرمز روشن) مد اضافه (در این حالت هر تگی که جلوی دستگاه گرفته شود برای آسانسور مجاز می گردد و اصطلاحا اضافه می گردد.)
نارنجی چشمک زن  (سبز و قرمز روشن) مد حذف (در این حالت هر تگی که جلوی دستگاه گرفته شود برای آسانسور غیر مجاز می گردد و اصطلاحا حذف می گردد.)



اضافه کردن تگ:

وقتی دستگاه در حالت محدود است. LED آن قرمز خواهد بود. در این وضعیت بایستی یکبار تگ Master زده شود تا LED دستگاه نارنجی شود. سپس تگی که قرار است برای دستگاه تعریف شود جلوی دستگاه گرفته شود تا برای دستگاه مجاز گردد. در نهایت می توان دوباره تگ Master را یکبار دیگر زده تا دستگاه به وضعیت کاری محدود باز گردد و LED دستگاه قرمز شود. دقت شود اگر در نهایت تگ Master زده نشود، باز هم تگ مورد نظر برای دستگاه تعریف خواهد شد و دستگاه بصورت اتوماتیک بعد از چند ثانیه به وضعیت محدود (LED قرمز) می گردد.



اضافه کردن تگ ها پشت سر هم:

یکی از ویژگی های منحصر بفرد این دستگاه این است که می توان به راحتی تعداد زیادی تگ را برای آن تعریف نمود. بدین صورت است که وقتی دستگاه در حالت محدود است و LED آن قرمز رنگ می باشد. بایستی یکبار تگ Master زده شده تا LED دستگاه نارنجی شود. سپس تگ های که قرار است برای دستگاه تعریف شوند یکی پس از دیگری جلوی دستگاه گرفته شود تا برای دستگاه مجاز گردند. در نهایت می توان دوباره تگ Master را یکبار دیگر زد تا دستگاه سریعا به وضعیت کاری محدود باز گردد و LED دستگاه قرمز رنگ شود. دقت شود اگر در نهایت تگ Master زده نشود، باز هم تگ های مورد نظر برای دستگاه تعریف خواهند شد و دستگاه بصورت اتوماتیک بعد از چند ثانیه به وضعیت محدود (LED قرمز) باز می گردد.



حذف تگ:

وقتی دستگاه در حالت محدود است. LED آن قرمز خواهد بود. در این وضعیت بایستی دو بار تگ Master زده شده تا LED دستگاه نارنجی چشمک زن شود. سپس تگی که قرار است از حافظه دستگاه حذف شود جلوی دستگاه گرفته می شود تا برای دستگاه غیر مجاز گردد. در نهایت می توان دوباره تگ Master را یکبار دیگر زده تا دستگاه به وضعیت کاری محدود باز گردد و LED دستگاه قرمز شود. دقت شود اگر در نهایت تگ Master زده نشود، باز هم تگ مورد نظر از حافظه دستگاه حذف خواهد شد و دستگاه بصورت اتوماتیک بعد از چند ثانیه به وضعیت محدود (LED قرمز) می گردد.



حذف تگ ها پشت سر هم:

یکی از ویژگی های منحصر بفرد دیگر این دستگاه این است که می توان به راحتی تعداد زیادی تگ را از حافظه آن حذف نمود. وقتی دستگاه در حالت محدود است. LED آن قرمز خواهد بود. در این وضعیت بایستی دو بار تگ Master زده شود تا LED دستگاه نارنجی چشمک زن شود. سپس تگ هایی که قرار است از حافظه دستگاه حذف شوند جلوی دستگاه گرفته می شود تا برای دستگاه غیر مجاز گردند. در نهایت می توان دوباره تگ Master را یکبار دیگر زده تا دستگاه به وضعیت کاری محدود باز گردد و LED دستگاه قرمز شود. دقت شود اگر در نهایت تگ Master زده نشود، باز هم تگ های مورد نظر از حافظه دستگاه حذف خواهند شد و دستگاه بصورت اتوماتیک بعد از چند ثانیه به وضعیت محدود (LED قرمز) می گردد.



تعریف تگ Master (تنظیمات):

به جهت مسائل امنیتی در اینجا قابل انتشار نیست و به همراه دستگاه، راهنمای کامل تعریف تگ Master یا تنظیمات برای خریدار ارسال می گردد.



حذف تمامی تگ ها:

به جهت مسائل امنیتی در اینجا قابل انتشار نیست و به همراه دستگاه، راهنمای کامل حذف تمامی تگ ها برای خریدار ارسال می گردد.



مد بای پس (Bypass):

وقتی دستگاه در حالت محدود است. LED آن قرمز خواهد بود. در این وضعیت بایستی سه بار تگ Master زده شود تا LED دستگاه سبز گردد. اینکار باعث می گردد محدودیت از روی پنل شستی آسانسور برداشته شود. برای خارج کردن دستگاه از مد بای پس فقط کافی است یکبار دیگر تگ Master جلوی دستگاه گرفته شود.



سئوالات متداول:

لطفا در تصمیم برای محدود کردن آسانسور خود حتما این بخش را مطالعه کنید. سئوالات زیر، سئوالاتی هستند که معمولا پیمانکاران ساختمانی، سازنده ها، شرکت های آسانسوری، مدیران و ساکنین ساختمان در طی مکالمات تلفنی از کارشناسان بخش فروش شرکت نوین کیا تک می پرسند. مطالعه این سئوالات باعث می شود بتوانید دستگاه مورد نظر خود را بخوبی انتخاب نمایید.


سئوال: برای اختصاصی کردن آسانسور چه باید کرد؟

برای اختصاصی کردن آسانسور بایستی از یکی از دستگاه محدود سازی تردد آسانسور استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه ها به اینجا مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش شرکت نوین کیا تک تماس بگیرید.


سئوال: چرا باید این دستگاه را روی آسانسور نصب کرد؟

معمولا مدیران ساختمان ها، این دستگاه را با اهداف متفاوتی خریداری و نصب می کنند:

۱- جلوگیری از سرقت از طریق آسانسور
۲- کاهش استهلاک آسانسور
۳- اختصاصی کردن یک یا چند آسانسور در ساختمان.
۴- جلوگیری از تردد میهمانان ساکنینی که بیش از حد از آسانسور استفاده می کنند.
۵- وصول حق شارژ ساختمان (هزینه تعمیرات و نگهداری آسانسور)

بایستی دقت داشت که این دستگاه بخوبی برای اهداف ۱، ۲، ۳ و ۴ بسیار مناسب بوده اما امکانات آن برای هدف ۵ کافی نیست. مدیران ساختمان بایستی دقت داشته باشند متاسفانه برخی افراد و شرکت ها به اشتباه این دستگاه را برای ساختمان هایی که با ساکنین خود در وصول حق شارژ ساختمان و یا هزینه تعمیرات و نگهداری آسانسور چالش دارند، معرفی می کنند. شرکت نوین کیا تک، با افتخار چندین دستگاه کاربردی و کامل را در این خصوص در بازار ارائه کرده که در ساختمان های متعددی نصب گردیده و این مشکل را مرتفع نموده است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سئوال: آیا نمونه پیشرفته تری از این دستگاه را دارید که امکانات بیشتری داشته باشد؟

بله، نمونه های متعدد دیگری از این دستگاه محدود کننده تردد مبتنی بر RFID وجود دارد که امکانات متفاوتی دارند. مثلا دستگاه دیگری وجود دارد که می توان از آن برای وصول حق شارژ ساختمان و یا هزینه تعمیرات و نگهداری استفاده کرد. همچنیان دستگاه دیگری وجود دارد که برای ساختمان هایی که در هر طبقه، یک واحد دارند سیستم محدود کننده مبتنی بر RFID نصب کرد که هر کس فقط با تگ خود بتواند به طبقه خود و مشاعات تردد کند. و یا دستگاه کامل دیگری وجود دارد که می تواند برای اعضای ساختمان تگ تعریف کرد و برای میهمان و مراجعین به ساختمان راهکاری اندیشید که نیاز نباشد میزبان پایین بیاید و برای بهمراه بردن میهمان خود تگ بزند.


سئوال: آیا می توان با داشتن پنل شستی آسانسور نیز از این دستگاه استفاده کرد یا بایستی حتما پنل شستی آسانسور تعویض گردد؟

بله، در صورتی که قبلا پنل شستی آسانسور در کابین نصب شده باشد این امکان وجود دارد که این دستگاه به دو روش زیر نصب گردد:

۱- در صورت داشتن دریچه نور اضطراری روی پنل شستی کابین، دستگاه پشت آن نصب می گردد.
۲- در صورت داشتن کلید فشاری DC که معمولا در آسانسور ها بی استفاده هستند، کلید برداشته شده و دستگاه در پشت آن نصب می گردد.

برای پنل طبقه تنها راحل برداشتن کلید احضار و قرار دادن دستگاه در پشت دریچه آن است.


سئوال: بهترین روش برای نصب این دستگاه چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان برای نصب این دستگاه، هنگام سفارش ساخت پنل شستی آسانسور می باشد. زیرا که می توان روی پنل شستی کابین یا طبقه آسانسور دریچه متناسبی را با لیزر پیاده سازی کرد و طلق پلکسی گلسی که علامت استاندار و زیبای RFID Access Control روی آن حک شده در جلوی آن تعبیه کرد.


سئوال: آیا پنل شستی طبقه دارید که از این سیستم بصورت یکپارچه در آن استفاده شده باشد؟

بله، این دستگاه با توجه به ابعاد و اندازه مناسب آن می تواند پشت انواع پنل های شستی طبقه نصب گردد. برای نمونه، تصویر زیر یکی از پنل های طبقه تولیدی شرکت نوین کیا تک می باشد.

  • پنل طبقه توکار سری FT
    مجهز به نمایشگر سگمنت LED
    و سیستم کنترل تردد آسانسور

  • توضیحات بیشتر
  • پنل طبقه روکار سری PL
    مجهز به نمایشگر ریزشی
    و سیستم کنترل تردد آسانسور

  • توضیحات بیشتر
  • پنل طبقه روکار سری MS
    مجهز به نمایشگر ریزشی
    و سیستم کنترل تردد آسانسور

  • توضیحات بیشتر


سئوال: آیا نمونه واراداتی این دستگاه در ایران وجود دارد؟

خیر، مشخصا نمونه وارداتی برای این دستگاه در داخل موجود نیست. متاسفانه یکسری افراد سودجو، این دستگاه یا مشابه داخلی آن را بعنوان دستگاه آلمانی و یا چینی با قیمت های گزاف می فروشند. حال آنکه طیف وسیع محدود کننده های آسانسور تولیدی شرکت چیزی حدود ۱۰۰ قلم است که مطلقا مشابه داخلی و خارجی ندارد.


سئوال: مزایای رقابتی این دستگاه شرکت نوین کیا تک، در مقایسه با سایر فروشندگان این دستگاه در بازار چیست؟

این دستگاه در مقایسه با سایر نمونه های موجود در بازار، مزایای قابل توجهی دارد:

۱- استفاده از سوئیچ الکترونیکی MOSFET ده آمپری با طول عمر بسیار بالا بجای رله با عمر محدود
۲- دارای مد Bypass برای از مدار خارج کردن دستگاه در صورت لزوم بدون نیاز به تکنسین آسانسور
۳- تعریف تگ Master (تنظیمات) جدید در صورت مفقود شدن این تگ بدون نیاز به ارسال به شرکت و با روشی ایمن
۴- پاک کردن تمامی تگ های تعریف شده روی حافظه دستگاه در صورت لزوم بدون نیاز به ارسال به شرکت و با روشی ایمن
۵- ارائه شده با دو ضخامت متفاوت برای استفاده در پشت انواع پنل های شستی کابین و طبقه
۶- طراحی شده برای آسانسور و مقاوم در برابر انواع نویزهای الکتریکی و الکترومغناطیسی حاصل از موتور و درایور سه فاز آن
۷- دارای بازر و LED برای نمایش وضعیت دستگاه و هشدار های صوتی
۸- قابل ارتقاء به دستگاه ریموت کنترل دار برای حل مشکل بد حسابی ساکنین در پرداخت هزینه شارژ و یا تعمیرات و نگهداری آسانسور ساختمان
۹- قابل اتصال به دستگاه ریموت کنترل رادیویی برای آزاد کردن دکمه های آسانسور در هنگام مراجعه میهمان بدون نیاز به خروج میزبان از واحد آپارتمان خود


سئوال: آیا نمونه روکار این دستگاه موجود است؟

بله، با کارشناسان فروش شرکت نوین کیا تک تماس بگیرید و یا به اینجا مراجعه کنید.


سئوال: آیا این دستگاه برای آسانسور طراحی و تولید شده است؟

بله، این دستگاه با تمهیدات لازم برای مقاومت در برابر نویز و شوک الکتریکی حاصل از فعالیت موتور سه فاز آسانسور توسط تیم تحقیقات و توسعه شرکت نوین کیا تک طراحی و تولید گردیده است. بنابراین با خاطری آسوده برای ۵ سال گارانتی می گردند.


سئوال: آیا این دستگاه با تمامی تابلو فرمان های ایرانی کار می کند؟

بله، تمام تابلو های تولید داخل نیاز به فرمان GND دارند که این دستگاه در خروجی GND می دهد.


سئوال: آیا این دستگاه برای استفاده از تابلو فرمان های وارداتی و آسانسورهای پک مناسب است؟

بله، برخی از تابلو فرمان های خارجی نیاز به فرمان ۲۴+ ولتی دارند که می توان دستگاه RF۱۰۱TR و RF۱۰۲TR دارای رله را تهیه نمود.


سئوال: آیا فقط بایستی برای تردد از کارت استفاده کرد؟

خیر، تگ های RFID آسانسور در شکل و طرح های مختلفی موجود هستند. کارت فقط یک نوع از طیف متنوع تگ های RFID می باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع تگ های قابل استفاده در آسانسور به اینجا مراجعه کنید.


سئوال: آیا درست است که گفته می شود کارت های این دستگاه در مجاورت با کارت مترو یا عابر بانک آسیب می بیند؟

متاسفانه برخی از سرویس کارهای آسانسور بعلت نداشتن دانش فنی نصب و راه اندازی دستگاه و ترس از نصب آن، در مقابل درخواست نصب دستگاه توسط مالکین ساختمان مبادرت به بیان مسائل کاملا نادرست از جمله همین مطلب می کنند. این کارت ها مطلقا با قرار گرفتن در کنار سایر کارت ها آسیب پذیر نیستند.


سئوال: آیا کارت دستگاه با وجود قرار گرفتن در کیف پول نیز توسط دستگاه قابل شناسایی می باشد؟

بله، دستگاه کنترل دسترسی شرکت نوین کیا دارای آنتن گیرنده بسیار قوی می باشد که می تواند کارت RFID را در حتی در داخل کیف هم تشخیص دهد و نیازی به بیرون آوردن آن و گرفتن جلوی دستگاه نیست. فقط کافی است کیف حاوی کارت دستگاه را جلوی کارت خوان بگیرید.


سئوال: آیا کارت دستگاه، بین کارت های بانکی، کارت ملی و غیره قابل تشخیص توسط دستگاه می باشد؟

بله، دستگاه کنترل دسترسی شرکت نوین کیا دارای آنتن گیرنده بسیار قوی می باشد که می تواند کارت RFID را از فاصله ۵ سانتیمتری و در حتی در داخل کیف هم تشخیص دهد و نیازی به بیرون آوردن آن و گرفتن جلوی دستگاه نیست. فقط کافی است کیف حاوی کارت دستگاه را جلوی کارت خوان بگیرید.


سئوال: جنس کارت دستگاه از چیست و آیا می توان روی کارت چاپ کرد؟

جنس کارت RFID از نوع PVC است و می توان مانند کارت پرسنلی روی آن چاپ کرد. با جستجوی ساده در اینترنت می توان به ارائه کنندگان این خدمات در اینترنت مراجعه کرد. برای این منظور اینجا کلیک کنید.


سئوال: داخل جاسوئیچی، کارت و برچسب چیست؟

داخل تگ ها یک مدار الکترونیکی شامل یک سیم پیچ و یک چیپ الکترونیکی قرار دارد.


سئوال: آیا دستگاه در پشت فلز کار می کند؟

خیر، متاسفانه برخی افراد غیر کارشناس و فروشنده این دستگاه، برای فروش بیشتر خود به اشتباه عنوان می کنند که این دستگاه پشت پنل شستی آسانسور قادر به تشخیص تگ می باشد. بدنه پنل های شستی از جنس استیل می باشد که به علت فلز بودن امواج الکترو مغناطیس دستگاه گیرنده را جذب می کند و اجازه عبور آن را نمی دهد. بنابراین حتی در فاصله چند میلمتری از فلز استیل بدنه هم قادر به تشخیص تگ نیست. فقط در مواردی با چسباندن کارت به بدنه فلز استیل تگ قابل تشخیص است که برای استفاده کاربران آسانسور امری پر دردسر و ملال آور است.
برای بکارگیری درست دستگاه بایستی پنل شستی آسانسور دارای دریچه روی خود باشد تا امواج بتوانند از آن عبور کرده و تگ براحتی توسط دستگاه قابل تشخیص باشد.


سئوال: ظرفیت حافظه دستگاه چقدر است؟

دستگاه های RF۱۰۱T و RF۱۰۲T شرکت نوین کیا تک، دارای ظرفیت حافظه ۳۰۰ عددی تعریف تگ می باشند. این ظرفیت کاملا کافی خواهد بود. اما امکان اضافه کردن ظرفیت حافظه تا ۱۲۰۰ تگ نیز وجود دارد.


سئوال: آیا تگ را می توان برای چند آسانسور تعریف کرد؟

بله، کد ۱۰ رقمی درج شده روی تگ ها، در حافظه دستگاه ثبت می گردد و تغییر در تگ ها ایجاد نمی شود. بنابراین یک تگ را می توان برای بینهایت دستگاه تعریف کرد.


سئوال: تگ های آیفون تصویری را می توان برای این دستگاه بکار گرفت؟

بله، فرکانس کاری تگ های آیفون تصویری و دستگاه RF۱۰۱T و RF۱۰۲T شرکت نوین کیا تک، کاملا مشابه و ۱۲۵ کیلوهرتز است و امکان تعریف تگ های آیفون تصویری روی هر دو نوع دستگاه و بالعکس وجود دارد.


سئوال: آیا در صورت مفقود شدن تگ Master (تنظیمات) می توان بدون نیاز به ارسال دستگاه به شرکت، تگ Master (تنظیمات) تعریف کرد؟

بله، به همراه دستگاه، راهنمای کامل باز تعریف تگ Master (تنظیمات)، برای خریدار ارسال می گردد.


سئوال: آیا می توان تمامی تگ هایی که برای دستگاه تعریف شده را بدون نیاز به ارسال دستگاه به شرکت، از روی حافظه دستگاه پاک کرد؟

بله، به همراه دستگاه، راهنمای کامل حذف تمامی تگ ها و بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه، برای خریدار ارسال می گردد.


سئوال: آیا می توان در صورت لزوم دستگاه را از مدار خارج کرد و محدویت تردد را روی آسانسور برداشت؟

بله، مدیران ساختمان با داشتن تگ Master (تنظیمات) می توانند بدون نیاز به تکنسین آسانسور و باز کردن پنل شستی، تا هر زمان دلخواه دستگاه را از مدار خارج کنند و محدودیت اعمال شده روی آسانسور را بردارند.


سئوال: وقتی دستگاه نصب و آسانسور محدود شد برای مراجعه کنندگانی که تگ ندارند، چه باید کرد؟

با این دستگاه چون میهمان تگ ندارد. میزبان بایستی با تگ خود به یکی از طبقه های ورودی ساختمان (طبقه ای که میهمان در آن است) رفته و میهمان را با خود بالا بیاورد. اما متخصصین شرکت نوین کیا تک، دستگاه مبتنی بر ریموت کنترل رادیویی را طراحی کرده اند که میزبان می توان بدون خارج شدن از واحد آپارتمان خود، آسانسور را برای مدت چند دقیقه آزاد کند تا میهمان بتواند از آسانسور استفاده نماید. سپس دستگاه به صورت اتوماتیک به حالت محدود باز می گردد و دوباره برای استفاده از آسانسور بایستی حتما از تگ استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های این دستگاه با ما تماس بگیرید.


سئوال: در ساختمان ما واحد هایی هستند که اصراری به استفاده از آسانسور ندارند و هزینه نصب و یا تعمیرات و نگهداری آسانسور را پرداخت نمی کنند، آیا می توان جلوی استفاده آنها، میهمانان و مراجعه کنندگانشان را از آسانسور گرفت؟

بله، یکی از کاربردهای شایع این دستگاه برای حل مشکل چنین ساختمان هایی است.


سئوال: در ساختمان ما واحد های اداری یا تجاری هستند، آیا می توان جلوی استفاده میهمانان و مراجعه کنندگانشان را به طبقات مسکونی و پارکینگ و ... گرفت؟

بله، یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه برای حل مشکل چنین ساختمان هایی است. به ترتیبی که طبقات مسکونی محدود می شوند و برای تردد بایستی از تگ استفاده کنند و طبقات اداری و تجاری آزاد هستند.

 
سئوال: آیا می توان با این دستگاه دسترسی افراد به آسانسور را به ترتیبی محدود نمود که هر کس با داشتن تگ مجاز خود، فقط به طبقه خود و مشاعات تردد کند و به سایر طبقات مسکونی دیگر امکان تردد نداشته باشد؟

خیر، بایستی از دستگاه محدود کننده چند خروجی مبتنی بر RFID استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه به اینجا مراجعه کنید یا با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید.


سئوال: آیا می توان زمان ۶ ثانیه فعال بودن خروجی دستگاه را تغییر داد؟

بله، فقط کافی است به هنگام خرید دستگاه از کارشناسان فروش ما بخواهید تا دستگاهی با تایمر زمانی دلخواه شما را برایتان آماده کنند.


سئوال: آیا می توان بجای فعال بودن خروجی بصورت تایمر ۶ ثانیه ای، با هر بار زدن تگ خروجی دستگاه خاموش یا روشن شود؟

بله، فقط کافی است به هنگام خرید دستگاه از کارشناسان فروش ما بخواهید تا دستگاه RF۱۰۱TSW را برایتان آماده کنند.


سئوال: آیا می توان بجای سوئیچ آلفا از این دستگاه استفاده کرد؟

این سوئیچ ها معمولا در آسانسور های وارداتی بیشتر استفاده می شدند و امروزه هم بعلت نقاط ضعف زیر منسوخ هستند. البته متاسفانه برخی از تولید کنندگان پنل های شستی آسانسور در داخل کشور همچنان از این روش استفاده می کنند:

- چون عملکرد مکانیکی دارند، بعد از مدتی قفل آنها هرز می شود.
- براحتی در دسترسی هستند و اغلب توسط مسافران آسانسور دستکاری و معیوب می گردند.
- امنیت بسیار پایینی دارند.
- حداکثر دارای دو کلید هستند که معمولا این تعداد کم است و یا به مرور زمان گم می شوند و برای مدیران آسانسور مشکلاتی را درست می کنند.
- عمق زیادی دارند و روی هر پنل شستی داخل کابین و یا طبقه ای قابل استفاده نیستند.

بهترین گزینه بجای استفاده از سوئیچ های آلفا، استفاده از کلید های الکترونیکی مبتنی بر تکنولوژی RFID است. شرکت نوین کیا تک، تنها شرکت طراح و تولید کننده پنل های شستی آسانسور مجهز به سوئیچ های آلفای الکترونیکی است که هیچ کدام از مسائل و مشکلات بیان شده را ندارد. فقط کافی است به هنگام خرید دستگاه از کارشناسان فروش ما بخواهید تا دستگاه RF۱۰۱TSW را برایتان آماده کنند.


سئوال: آیا می توان به خروجی دستگاه رله وصل کرد؟

بله، فقط کافی است با بخش فنی شرکت نوین کیا تک، تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهند.


سئوال: آیا می توان برای پنل های شستی تاچ نیز از این دستگاه استفاده کرد؟

بله، فقط کافی است در هنگام سفارش RF۱۰۱TR و RF۱۰۲TR را بخواهید.


سئوال: ما این دستگاه را برای کاربردی به غیر از آسانسور می خواهیم، آیا می توان آن را سفارشی و با برنامه ریزی متفاوت و مناسب نیازمان طراحی و تولید کرد؟

چون RF۱۰۱T و RF۱۰۲T مانند سایر محصولات شرکت نوین کیا تک، همگی توسط تیم R&D این شرکت طراحی و تولید گردیده است. این امکان وجود دارد هر نوع تغییری در سخت افزار و نرم افزار آن داده شده و بر اساس نیاز مشتری سفارشی سازی گردد.


سئوال: آیا در هنگام نصب، در هر ساعت از شبانه روز، در صورت بروز مشکل یا سئوال می توان با شما تماس گرفت؟

بله، شما می توانید قبل از خرید این محصول از مشاوره رایگان کارشناسان بخش فروش شرکت جهت تهیه بهترین و مناسب ترین دستگاه مطابق نیازتان استفاده نمایید. همچنین کارشناسان بخش پشیبانی فنی ما نیز این آمادگی را دارند تا در هنگام نصب و یا پس از آن در هر ساعت از شبانه روز در خدمت شما باشند. فقط کافی است با ما تماس بگیرید.