• محدودکننده تردد RFID
    تک خروجی روکار آسانسور
    مبتنی بر تگ کارتی یا جاسوئیچی و رمز 
    AC۱۰۱R

یکی از دسـتگاه های محدودکننده تردد آسـانسور دستگاه کنترل دسـترسی روکار AC۱۰۰۱R می باشد. سیستم محدود کننده این دسـتگاه مبتنی بر تگ (جاسوئیچی یا کارت) های RFID و همچنین صفحـه کلید و رمز است. صفحه کلید روی این دســتگاه بصورت غیر لمسـی (فشاری) بوده که البته شــرکت نوین کیا تک، این دستگاه ها را در دو طرح کلیدهای لمسی و غیر لمسی ارائه می نماید. این دستگاه دارای یک خروجی رله برای محدودیت روی یک کلید یا گروهی از کلیدها در آسانسور می باشد. ابعاد کلی آن بر حسب میلیمتر ۱۲۰ در ۷۸ در ۲۲.۵ می باشد. نکته مهمی که بایستی به آن اشـاره کرد این است که این دستگاه برای درب های ورودی طراحی گـردیده است و ولتاژ ورودی اسمی آن برای ۱۲ تا ۳۰ ولت محافظت نشده در برابر شوک و نویز طراحـی گردیده است. استفاده از این دستگاه بدون تغییرات در مدار وروردی در فضای آسانسور با استفـاده از ولتـاژ آسانسور و یا حتی آداپتور به علت نویزهای الکتریکی و الکترومغناطیسی حاصل از برق سه فاز باعث عمر محدود آن می شود. کارشناسان مجرب بخش تحقیقات و توسعه شرکت نوین کیا تک با داشــتن پیشینه چندین ساله در طراحی مدارات الکترونیـکی آسـانسور با بکارگیری المانهای الـکترونیکی مناســب این نقطه ضعف را بر طرف کرده تا مشــتریان شرکت نوین کیا تک با خیالی آسوده از این دستگاه در فضای آسانسور خود بهره ببرند.


این دستگاه معمولا در آسانسور بصورت های زیر استفاده می گردد:


۱- استفاده در کنار پنل طبقه آســانسور (سری با کلید احضار آسـانسور): کاربر بایستی ابتدا تگ (کارت یا جاسوئیچی) خود را نشـان دستگاه داده و یا رمز عبـور خود را وارد نماید، سپس حدود ۵ ثانیه (قابل تغییر) فرصت دارد تا کلید احضار روی پنل شستی طبقه را فشار دهید.
۲- استفاده در کنار پنل طبقه آسانسور (بجای کلید احضار آسانسور): کاربر با نشان دادن تگ (کارت یا جاسوئیچی) خود به دستگاه و یا وارد کردن رمز می تواند آسانسور را احضار کند.
۳- استـفاده روی پنل کابیـن آسـانسـور (سـری با کلیـد یا کلیـدهای آسانسـور): از این دســتگاه می توان برای محــدود کردن یا گــروهی از کلیـدهای آسـانسـور (تعداد نامحـدود) به یک شکل استفـاده کرد. به ترتیبی که کاربر بایستی ابتدا تگ (کارت یا جاســوئیچی) خود را نشـان دستــگاه داده و یا رمز عبور خود را وارد نموده، سپـس حدود ۵ ثانیه (قابل تغییر) فرصت دارد تا طبقه که قصد رفتن به آن را دارد روی پنل شستی کابین آسانسور فشار دهید.


از مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نصب آسان بصورت روکار
۲- قابلیت حذف تگ (جـاسوئیچی و کارت) ها بدون نیاز به داشــتن آنها (با استـفاده از صفحه کلید روی دسـتگاه این عمـل انجام می شود. بنابراین می توان تگ هایی را که گم شده و یا افرادی حق تعمیرات و نگهداری آسانسور و یا شارژ ساختمان را پرداخت نمی کنند حذف کرد.)
۳- قابل استفاده برای پنل های داخل کابین و پنل های طبقات


از معایب این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- وارداتی بودن (گارانتی یکساله)
۲- غیر قابل سفارشی سازی بر اساس نیاز مشتری
۳- در دسترس و آسیب پذیر بودن به علت نصب روکار (ساکنینی که حق تعمیرات و نگهداری را پرداخت نمی کنند، ممکن است به دستگاه آسیب بزنند.)
۴- تعداد خروجی محدود (تک خروجی بودن)
۵- عمر رله دستگاه به چند ده هزار محدود می شود.
۶- فقط در رنگ نقره ای ارائه می گردد.
۷- غیر لمسی بودن


معمولا مدیران ساختمان ها این دستگاه را با اهداف متفاوتی از جمله جلوگیری از سرقت از طریق آسـانسور، کاهش استهلاک آسـانسور، کنترل ترافیک یک یا چند آسـانسور یک ساختمان یا برج برای ساکنان و آزاد گذاشتن یک یا چند آسانسور دیگر برای سایرین از جمله پیک ها و ...، وصول حق شارژ ساختمان (هزینه تعمیرات و نگهداری آسانسور) و ... خریـداری می کنند. همانطوری که پیش تر نیز اشاره شد این دستگاه دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی است. برای مثال به علت نصـب روکار و در دسترسی بودن، اصلا پیشنهاد نمــی شود که با هـدف جلوگیـری از سرقت یا وصول حق شارژ ساخـــتمان از ساکنیـن، از این دستـــگاه اسـتفاده شود. بنابراین توصیــه می شود قبل از خرید این کالا، ابتدا با کارشـناسان خود در شـرکت نوین کیا تک مشورت نمـوده تا این کالا و یا یکی از حدود ۱۰۰ سیستم محـدودکننده آسانسور شرکت نوین کیا تک متناسـب با نیاز شما خــدمتتان پیشنهاد گردد.

  • تگ کارتی و جاسوئیچی RFID با فرکانس 125KHz