• پنل شستی کابین آسانسور مبتنی بر نمایشگر لمسی با تلفن یکپارچه

          • نل شستی دو متری روکار داخل کابین آسانسور با محدود کننده اثر انگشتی و نمایشگر تاچ 7 اینچی رنگی و نشانگر 9 اینچ رنگی - سری CATRINA TFT TOUCH - شرکت نوین کیا تک

          • توضیحات بیشتر
          • پنل شستی استیل
            کابین آسانسور با کلید فشاری
            و تلفن توکار با درب لولایی

          • توضیحات بیشتر
  • پنل شستی شیشه ای تاچ (لمسی)کابین آسانسور با تلفن لمسی
    و سیستم محدود کننده تردد رمزی یکپارچه

  • توضیحات بیشتر

با توجه به تغییر استاندارد آسانسور از اواسط سال ۱۳۹۵ تمامی آسانسورها علاوه بر زنگ خطر اضطراری بایستی دارای تلفن جهت ارتباط با بیرون ساختمان در مواقع لزوم باشند. لذا پنل های شستی آسانسوری که پس از آن تاریخ تولید می شوند نیاز به تلفن اضطراری جهت دریافت استاندارد نهایی آسانسور را دارند. منطقا جهت زیبایی هر چه بیشتر فضای داخل کابین، این تلفن بایستی در پنل شستی بصورت یکپارچه تعبیه گردد. از طرفی ساختمان هایی وجود دارند که برای تلفن اضطراری داخل کابین آنها راهکاری از پیش اندیشیده نشده است و چاره ای جز استفاده از تلفن های روکار را ندارند.


این تلفن های روکار معمولا تلفن هایی هستند که گوشی دار (اصطلاحا آیفونی هستند مانند نمونه های بسیار بی کیفیت چینی مشابه تلفن TL۵۰۰) می باشند. برای نمونه نصب این تلفن ها بصورت روکار معظلاتی را بهمراه می آورد که می توان بصورت زیر دسته بندی نمود:

۱- در فضای داخل کابین بعلت ضخامت ۵ تا ۸ سانتیمتری این مدل تلفن ها، بسیار جا گیر و زشت می باشند و حتی ممکن است برای تردد کاربران آسانسور مشکلاتی را بوجود بیاورد.
۲- بعلت در دسترس بودن معمولا توسط مسافرین آسانسور دستکاری یا معیوب می گردند و یا گوشی آن به سرقت می رود و مخابرات به علت اشغال شدن خط بعد از مدت کوتاهی، تلفن مورد نظر را قطع می نماید که مسائلی را برای مدیران ساختمان بهمراه می آورد.
۳- آزاد بودن شماره گیری منجر به تماس های غیر ضروری و سوء استفاده می گردد. بارها دیده شده بعلت نداشتن سیستم صفر بند و دو صفر بند، قبض و هزینه های سرسام آوری برای ساختمان ها در پی می آورند. همچنین اضافه کردن صفر بند بصورت مدار های جداگانه باعث می گردد که نتوان با این تلفن ها با شماره های تلفن همراه در حالت اضطراری تماس گرفت و اساس تلفن آسانسور و هدف آن را زیر سئوال می برند.
۴- نکته مهم دیگر اینکه در صورت بروز مشکل در سیستم آسانسور، افراد چنان دچار شوک و هیجان می شوند که شماره های تماس اضطراری برای خرابی و سرویس آسانسور و یا حتی شماره نزدیکان و یا مدیر ساختمان را از یاد می برند. بنابراین شماره گیری آزاد و یا درج شماره های اضطراری روی یک برگه و چسباندن روی دیوار آسانسور علاوه برای ظاهری نا زیبا، کاربرد چندانی در تمامی موارد اضطراری ندارد.
۵- هم اینک در کشورمان آسانسور های وجود دارند که برای طراحی کابین آنها ده ها میلیون هزینه شده و یا می شود و سیستم های بسیار پیشرفته و مدرنی در پنل شستی داخل کابین آنها بکار گرفته شده است. بنابراین هارمونی و زیبایی فضای داخل کابین دغدغه مهمی برای معماران، سازندگان، مدیران و ساکنان ساختمان ها می باشد.
۶- طبق استاندارد آسانسور، ساختمان های بلندتر از ۳۰ متر، ملزوم به استفاده از آیفون ارتباط داخلی علاوه بر تلفن می باشند. استفاده از دو دستگاه جداگانه برای تلفن و آیفون علاوه بر عدم کارکرد مناسب، زیبایی فضای کابین را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.


شرکت نوین کیا تک پس از اجباری شدن استفاده از تلفن در آسانسور و با توجه به نیاز بازار و پشتوانه تیم فنی و بازرگانی خود در کوتاه ترین زمان ممکن توانست طیف کاملی از این تلفن ها طراحی، تولید و ارائه نماید تا تمامی نیاز بازار با هر سبک و سلیقه را پوشش دهد.


تلفن و آیفون های آسانسور شرکت نوین کیا تک در حالت کلی به ۵ دسته اساسی تقسیم می گردند:

۱- تلفن های مبتنی بر نمایشگرهای TFT رنگی تاچ (لمسی)
۲- تلفن های مبتنی بر صفحه کلیدهای تاچ خازنی
۳- تلفن های مبتنی بر صفحه کلیدهای فشاری (طرح تاچ)
۴- آیفون های ارتباط داخلی
۵- تلفن های گوشی دار (اصطلاحا آیفونی)