• محدود کننده تردد روکار تاچ تک خروجی آسانسور 
    مبتنی بر تگ و کارت RFID و رمز 
    AC1002R

یکی از دستگاه های محـدودکننده تردد آسـانسور دستگاه کنترل دسترسی روکار مدل AC۱۰۰۲RT می باشد. سیستم محــدود کننده این دستگاه مبتنی بر تگ (جاسوئیچی یا کارت) های RFID و همچنین صفحه کلید و رمز است. کلیدهای لمسی این مدل در مقایسه با برگ برنده آن است که عمر را در ساختمانهایی با تردد و ترافیک بالا در آسانسور بیمه می نماید. این دسـتگاه دارای یک خروجی رله برای محدودیت روی یک کلید یا گروهی از کلیدها در آسانسور می باشد. ابعاد کلی دسـتگاه بر حسب میلیمتر ۱۱۳ در ۷۰.۵ در ۲۰.۷ می باشد. نکته مهمی که بایستی به آن اشاره کرد این اسـت که این دستگاه برای درب های ورودی طراحـی گردیده است و ولتـاژ ورودی اسـمی آن برای ۱۲ تا ۳۰ ولت بدون شوک و نویز طراحی گردیده است. اسـتفاده از این دسـتگاه بـدون تغییرات در مدار وروردی در فضای آســانسور با استفـاده از ولتاژ آســانسور و یا حتی آداپتور به علت نویزهای الکتریکـی و الکترومغناطیسی حاصل از برق سه فاز باعث عمر محـدود آن می شود. کارشنـاسـان مجرب بخش تحقیقات و توسعه شـرکت نوین کیا تک با داشتن پیشینه چندین ساله در طراحی مدارات الکترونیکی آسانسور با بکارگیری المانهای الکترونیکی مناسب این نقطه ضعف را بر طرف کرده تا مشتریان شـرکت نوین کیا تک با خیالی آسـوده از این دستگاه در فضای آسانسور خود بهره ببرند.


این دستگاه معمولا در آسانسور بصورت های زیر استفاده می گردد:

۱- استفاده در کنار پنل طبقه آسـانسور (سری با کلید احضار آسـانسور): کاربر بایستی ابتدا تگ (کارت یا جاسوئیچی) خود را نشان دستـگاه داده و یا رمز عبـور خود را وارد نماید، سپس حدود ۵ ثانیه (قابل تغییر) فرصت دارد تا کلید احضار روی پنل شستی طبقه را فشار دهید.
۲- استفاده در کنار پنل طبقه آسانسور (بجای کلید احضار آسانسور): کاربر با نشان دادن تگ (کارت یا جاسوئیچی) خود به دستگاه و یا وارد کردن رمز می تواند آسانسور را احضار کند.
۳- استفاده روی پنـل کابین آسـانسور (سری با کلیـد یا کلیـدهای آسانسور): از این دستگاه می توان برای محدود کردن یا گروهی از کلیـدهای آسانسور ( تعداد نامحدود) به یک شکـل اسـتفاده کرد. به ترتیبی که کاربر بایستی ابتـدا تگ (کارت یا جاسوئیچی) خود را نشـان دستگاه داده و یا رمز عبـور خود را وارد نمـوده، سپس حدود ۵ ثانیه (قابل تغییر) فرصت دارد تا طبقه که قصد رفتن به آن را دارد روی پنل شستی کابین آسانسور فشار دهید.


از مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نصب آسان بصورت روکار
۲- قابلیت حذف تـگ (جاسوئیچی و کارت) ها بـدون نیاز به داشتن آنها (با استـفاده از صفحه کلیـد روی دستگاه این عمل انجام می شـود. بنابراین می تـوان تگ هایی را که گم شده و یا افرادی حق تعمیرات و نگهداری آسانسور و یا شارژ ساختمان را پرداخت نمی کنند حذف کرد.)
۳- قابل استفاده برای پنل های داخل کابین و پنل های طبقات
۴- تاچ (لمسی) بودن


از معایب این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- وارداتی بودن (گارانتی یکساله)
۲- غیر قابل سفارشی سازی بر اساس نیاز مشتری
۳- در دسترس و آسیب پذیر بودن به علت نصب روکار (ساکنینی که حق تعمیرات و نگهداری را پرداخت نمی کنند، ممکن است به دستگاه آسیب بزنند.)
۴- تعداد خروجی محدود (تک خروجی بودن)
۵- عمر رله دستگاه به چند ده هزار محدود می شود.
۶- فقط در رنگ نقره ای ارائه می گردد.
معمولا مدیران ساختمان ها این دستگاه را با اهداف متفاوتی از جمله جلوگیری از سرقت از طریق آسـانسور، کاهش استهلاک آسـانسور، کنترل ترافیک یک یا چند آسـانسور یک ساختمان یا برج برای ساکنان و آزاد گذاشتن یک یا چند آسانسور دیگر برای سایرین از جمله پیک ها و ...، وصول حق شارژ ساختمان (هزینه تعمیرات و نگهداری آسانسور) و ... خریداری می کنند. همانطوری که پیش تر نیز اشاره شد این دستـگاه دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی است. برای مثال به علت نصـب روکار و در دسترسی بودن، اصلا پیشنهاد نمی شـود که با هدف جلوگیــری از سرقت یا وصول حق شـارژ ساختـــمان از سـاکنیــن، از این دستگاه استــفاده شود. بنابراین توصیـه می شود قبــل از خرید این کالا، ابتــدا با کارشناسان خود در شـرکت نوین کیا تک مشورت نموده تا این کالا و یا یکی از حدود ۱۰۰ سیستم محدودکننده آسـانسور شرکت نوین کیا تک متناسب با نیاز شـما خـدمتتان پیشنهاد گردد.