• سیستم محدود کننده تردد ۸ خروجی رمزی روکار آسانسور

یکی از دستگاه های محدودکننده تردد آسانسور دستگاه کنترل دسترسی روکار KB۸۰۱R می باشد. سیستم محدود کننده این صفحه کلید و رمز است. صفحه کلید روی این دستگاه بصورت غیر لمسی (فشاری) می باشد. این دستگاه دارای هشت خروجی برای محدودیت روی حـداکثر ۸ کلید آسـانسور است. ابعـاد کلی آن بر حسب میلیمتر ۱۲۰ در ۷۸ در ۲۲.۵ می باشد. نکته مهمی که بایستی به آن اشاره کرد این است که چون این دستگاه برای آسانسور طراحی و تولید گردیده است، رنج وسیعی از ولتاژ ورودی را از ۱۸ الی ۳۰ ولت تحمل می نماید و در برابر شوک و نویز های الکتریکی و الکترومغناطیسی حاصل از برق سه فاز آسانسور مقاوم می باشد.


این دستگاه معمولا در آسانسور بصورت های زیر استفاده می گردد:

۱- استفاده روی پنل کابین آسانسور (بجای کلید احضار آسانسور): کاربر با زدن رمز مربوط به هر توقف، آسانسور به سمت آن توقف حرکت می کند.
۲- اسـتفاده روی پنل کابین آسـانسور (سری با کلید یا کلیدهای آسـانسور): از این دسـتگاه می توان برای محـدود کردن تا ۸ کلید آسـانسور اسـتفاده کرد. به ترتیبی که کاربر بایستی ابتدا رمز توقف مورد نظر خود راوارد کرده، سپـس حـدود ۵ ثانیه (قابل تغییر) فرصـت دارد تا طبقه که قصـد رفتن به آن را دارد روی پنـل شستی کابین آسانسور فشار دهید.


از مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نصب آسان بصورت روکار
۲- مد بای پس (Bypass) جداگانه برای هر توقف به ترتیبی که کلید آسانسور سری با هر خروجی می تواند مستقل از سایر کلیدها (توقف ها) بصورت موقت یا دائمی در شرایط خاص (مانند جلسات، جشن ها و ...) آزاد گردد.
۳- بر اساس سفارش تعداد خروجی قابلیت افزایش تا ۱۲۸ خروجی را دارا هستند.


از معایب این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- در دسترس و آسیب پذیر بودن به علت نصب روکار (ساکنینی که حق تعمیرات و نگهداری را پرداخت نمی کنند، ممکن است به دستگاه آسیب بزنند.)
۲- فقط در رنگ نقره ای ارائه می گردد.
۳- غیر لمسی بودن


معمولا مدیران در ساختمان های تک واحدی با پاگرد اختصاصی برای محدودیت جداگانه و مستقل برای هر توقف بدنبال نصب این دستگاه هستند. همانطوری که پیش تر نیز اشاره شد این دسـتگاه دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی است. برای مثال به علت نصب روکار و در دسترسی بودن، اصلا پیشنهاد نمی شد که با هدف جلوگیری از سـرقت یا وصول حق شارژ ساختمان از ساکنین، از این دستگاه استفاده شود. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید این کالا، ابتدا با کارشناسـان خود در شرکت نوین کیا تک مشورت نموده تا این کالا و یا یکی از حدود ۱۰۰ سیستم محدودکننده آسانسور شرکت نوین کیا تک متناسب با نیاز شما خدمتتان پیشنهاد گردد.