آیا می دانید می توانید تابلو راهنمای طبقات خود را در نمایشگر آسانسور تان پیاده نمایید!؟


تابلو راهنمای طبقات جهت سهولت در پیدا کردن طبقات، واحدها، اتاق ها و بخش های مختلف یک ساختمان می باشد. امروزه این تابلوها با اهداف گوناگونی همچون تسریع در دسترسی، تکریم ارباب رجوع، کاهش تردد های بی مورد و کاهش استهلاک در هر ساختمان اداری، تجاری و یا حتی مسکونی بکار گرفته می شود. اما معمولا جای این تابلوها در آسانسور خالی است که استهلاک ناشی از سردرگمی و تردد بی مورد، هزینه های زیاد مالی و زمانی را به ساکنین و مالکین ساختمان ها تحمیل می نماید.
استفاده از تابلوهای راهنمای کلاسیک در آسانسور که معمولا با فلز یا پلکسی گلس ساخته می شود علاوه بر اندازه های بزرگ آن، تزئین داخلی آسانسور را نیز زشت و تخریب می نماید. همچنین این تابلوها در پشت سر مسافرین داخل آسانسور گم و پنهان شده و ناکارآمد می گردند. بعلاوه تغییر عناوین مندرج روی این تابلو ها معمولا غیر ممکن و یا بسیار هزینه بر و زمانگیر است. شرکت نوین کیا تک، برای اولین بار و با هدف بر طرف کردن این نیاز مشتریان خود، نمایشگرهای TFT رنگی را طراحی و روی پنل های شستی کابین آسانسور بکار گرفت که هیچ یک از معایب تابلوهای راهنمای کلاسیک را نداشته بلکه مزایای کارآمدی را برای استفاده کنندگان از این محصول جدید شرکت بهمراه می آورد. این نمایشگرهای آسانسور بی نظیر - که مطلقا نمونه داخلی یا خارجی نداشته اند - همچنین مجهز به سیستم ریموت کنترل می باشند و در نتیجه می توانند علاوه بر نقش آفرینی مدرن و زیبا بجای تابلوهای راهنمای منسوخ در آسانسور، جهت تبلیغ کالاها و خدمات و یا تصاویر ساختمان نیز بکارگرفته شوند.

سناریوی انتخاب و طراحی یک پنل شستی داخل کابین تبلیغاتی مجهز به راهنمای طبقات:

پنل شستی دو متری روکار داخل کابین آسانسور با نمایشگر رنگی 9 اینچ با ریموت کنترل و دارای راهنمای طبقات مجهز به کلید های تاچ خازنی (لمسی)، طراحی شده برای آسانسور یک درمانگاه - سری CATRINA TOUCH - شرکت نوین کیا تک

تصویر بالا نمونه ای از بکارگیری این محصول در پنل شستی داخل کابین آسانسور در یک درمانگاه می باشد.



تصویر تابلوی بخش های مختلف یک درمانگاه جهت طراحی پنل شستی کابین آسانسور  - شرکت نوین کیا تک

نمایشگر تصویر زیر با توجه به عکس بالا که کارفرمای محترم ارسال کرده است، توسط مهندسین مجرب شرکت نوین کیا تک، بر اساس تم گرافیکی مورد نظر ایشان طراحی، ساخته و در پنل شستی مناسب نصب گردید. تصور اینکه این نمایشگر چقدر می تواند در وقت مراجعه کنندگان به درمانگاه و هزینه استهلاک آسانسور صرفه جویی نماید واقعا هیجان انگیز است.

نمایشگر آسانسور طراحی شده برای یک درمانگاه با قابلیت نمایش راهنمای طبقات و دارای ریموت کنترل - شرکت نوین کیا تک


در تصویر بالا می توان با اجزای مختلف این نمایشگر بخوبی آشنا شد. در نوار کناری سمت چپ و زیر شماره طبقه، عناوین واحدها، اتاق ها، مطب ها و بخش های مختف آن طبقه مشخص گردیده است. روی حافظه ۴ گیگا بایتی uSD  داخلی این نوع نمایشگرها بصورت پیش فرض ۱۰ فولدر (آلبوم) از تصاویر قرار دارند. درون این فولدرها به ترتیب تصاویر با مضامین زیر قرار داده شده است:


پوشه ۰- تصاویر منظره و طبیعت
پوشه ۱- تصاویر حیوانات
پوشه ۲- تصاویر ورزشی
پوشه ۳- تصاویر عید نوروز
پوشه ۴- تصاویر دهه فجر
پوشه ۵- تصاویر دفاع مقدس
پوشه ۶- تصاویر ماه رمضان
پوشه ۷- تصاویر دهه کرامت
پوشه ۸- تصاویر محرم
پوشه ۹- تصاویر ایام فاطمیه



چون نوع ساختمانی که این پنل در داخل آن نصب شده است یک درمانگاه است تصاویر ورزشی از پوشه (فولدر) ۲ حذف گردید و تصویر زیر که تمامی بخش های ساختمان را بصورت یکجا نشان می دهد بجای آنها قرار گرفت.






همچنین تصاویر پوشه ۵ نیز حذف شد و تصاویری که کارفرما به عنوان تصاویر تبلیغاتی از بخش مختلف درمانگاه ارسال کرده بود، جایگزین گردید.

بخشی از ده ها عکس ارسالی توسط کارفرمای محترم جهت تبلیغ در نمایشگر پنل شستی آسانسور

نکته: دقت شود که این تصاویر براحتی توسط کارفرما و یا ساکنین ساختمان نیز قابل تغییر است و نیازی به تخصص خاصی ندارد.


نمایشگر آسانسور طراحی شده برای یک درمانگاه با قابلیت نمایش راهنمای طبقات و دارای ریموت کنترل - شرکت نوین کیا تک

با تغییرات تصاویر در این نمایشگر و با استفاده از ریموت کنترل همراه آن مسئولین درمانگاه بر اساس نیاز خود می توانند در ایام معمولی سال از پوشه ۳ جهت نمایش یک پلاک طبقات کامل بهره جویند و یا با فشار دادن دکمه ۵ ریموت کنترل تصاویر تبلیغاتی درمانگاه خود را نمایش دهند.

همچنین در مناسب های ویژه می توانند با انتخاب پوشه مربوطه مانند عید نوروز، محرم و ... از تصاویر آن استفاده نمایند.

نمایشگر آسانسور طراحی شده برای یک درمانگاه با قابلیت نمایش راهنمای طبقات و دارای ریموت کنترل - شرکت نوین کیا تک

البته می توان از سایر تصاویر فولدر (آلبوم) ها نیز مانند تصاویر طبیعت و ... نیز بنا بر نیاز بهره جست.

نمایشگر آسانسور طراحی شده برای یک درمانگاه با قابلیت نمایش راهنمای طبقات و دارای ریموت کنترل - شرکت نوین کیا تک


این سناریویی تبلیغاتی و کاربردی وقتی کاملتر شد که کارفرمای محترم با مشورت با کارشناسان فنی و فروش شرکت نوین کیا تک در مورد حجم ترافیک مسافران در آسانسور درمانگاه و انتخاب هوشمندانه یک پنل مجهز به کلیدهای لمسی بجای استفاده از کلید های فشاری، صاحب یک پنل شستی تبلیغاتی مدرن، لوکس، زیبا و با دوام گردید.


پنل شستی دو متری روکار داخل کابین آسانسور با نمایشگر رنگی 9 اینچ با ریموت کنترل و دارای راهنمای طبقات مجهز به کلید های تاچ خازنی (لمسی)، طراحی شده برای آسانسور یک بیمارستان - سری CATRINA TOUCH - شرکت نوین کیا تک

آیا می دانید می توان عناوین هر طبقه را در کنار کلید آن طبقه پیاده نمود!؟


روش دیگری از پیاده سازی نام و عنوان طبقات که معمولا شرکت نوین کیا تک به مشتریان خود پیشنهاد می نماید پیاده سازی نام طبقات در کنار کلید های پنل شستی داخل کابین آسانسور می باشد. این روش نیز مانند هم روش دیگری مزایا و معایب خود را نیز دارد.
مهمترین مزیت این روش هزینه مناسبتر پیاده سازی این روش نسبت به روش پیاده سازی بر روی نمایشگر رنگی است به ترتیبی که با استفاده از این روش دیگر الزامی به تجهیز پنل به نمایشگر رنگی خاصی نمی باشد. اما این روش یک عیب بزرگ نیز دارد و آن اینکه، پیاده سازی نام و عنوان طبقات فقط و فقط برای یکبار قابل انجام است و امکان تغییر آن بنا به هر دلیلی مانند تغییر کاربری طبقات و ... وجود ندارد.

در زیر تصویر ۳ نمونه از پیاده سازی عنوان طبقات در کنار کلید پنل شستی کابین می باشد: