• محدودکننده تردد RFID
    تک خروجی روکار آسانسور
    مبتنی بر تگ کارتی یا جاسوئیچی 
    RF۳۰۲R

  • محدودکننده تردد RFID
    تک خروجی روکار آسانسور
    مبتنی بر تگ کارتی یا جاسوئیچی 
    RF۳۰۱R

این دستگاه نمونه روکار محدود کننده تردد RF۱۰۱T می باشد که ابعاد ۱۱.۵ در ۷.۵ در ۲.۲ سانتیمتر را دارد.
سیـستم محدود کننده این دستــگاه که مبتنی بر تگ (جاسـوئیچی یا کارت) های RFID اســـت دارای یک خروجی برای ایجــاد محـدودیت روی یک کلید یا گروهی از کلیدها در آسانسور می باشد. با توجه به تولیـد این محصول در داخل کشور (که به مراتب از دسـتگاه های چینی عملکرد بهتری دارند) نمـونه پر فروش وارداتی از این دسـتگاه در داخل موجود نمی باشد.


شرکت نوین کیا تک، این محصول خود را در رنگ های نقره ای، طلایی و مشکی برای پنل های شستی داخل کابین و طبقه آسانسور طراحی و تولید می نماید.


مزیت بسـیار مهم دیگر این دستـگاه که آن را از سایر رقبای خود متـفاوت می کند اینکه، در این دستــگاه ها بجای رله از نوعی ســوئیچ الکترونیـکی (ترانزیستور MOSFET) اسـتفاده گردیده است که توانایی تحمل جریان ۱۰ آمپری را دارا است. رله ها در سـاختمان های پر ترافیک در خوشبینانه ترین حالت، عمری حدود ۲ تا ۳ سـال دارند که معمولا چون از جنس مرغوب آن استفاده نمی گردد بعضا کمتر نیز عمر می کنند. اما تکنولوژی استفاده شده در خروجی این دستگاه، عمری چند ده سـاله دارد. البته در صورت نیاز و بر اساس سفارش می توان خروجی این دستگاه را به رله نیز مجهز نمود.


مـزیت منحصـر بفرد دیـگر، بکارگیری مـد بای پس (Bypass) در این سیـستم ها می باشد. بترتیبی که باعث می شود مـدیر سـاختمان بنا به هر دلیـلی، بدون نیاز به تکنسین آسـانسـور و بـدون باز کردن پنل شسـتی داخل کابین یا طبقه، محدویت روی کلید ها را تا هر زمان دلخواه بر دارد و استفـاده کنندگان آسانسور دیگر نیازی به اسـتفاده از تگ (جاسوئیچی یا کارت) برای تردد نداشته باشند. این ویژگی باعث انعطاف پذیری بیشتر عملکرد دستگاه می گردد.


بخاطر وجود مد بای پس (Bypass)، از این دستگاه می توان به دو روش استفاده کرد:


روش اول - دستگاه با کلید های داخل کابین و یا طبقه که قرار است محدود شوند، سری گردد:
در این روش کاربر آسانسـور در داخل کابین با نـشان دادن کارت یا جاسوئیچی مجاز به دسـتگاه ۶ ثانیه فرصـت دارد که کلید طبقه مورد نظر را روی پنـل شستی داخل کابین فشار دهد یا لمس کند و پس از این زمان بصورت اتوماتیک، آسانسور دوباره محدود خواهد شد.
وقتی از دستـگاه در این حالت روی پنل طبقه استفاده می گردد باز هم کاربر آســانسور پس از نشان دادن کارت به دســتگاه، ۶ ثانیه فرصت دارد تا کلید طبقه را فشـار داده یا لمس کند تا آسانسور احضار گردد.
در این حالت، مدیر سـاختمان (دارنده تگ Master) می تواند با ۳ بار زدن تگ (جاسوئیچی یا کارت) Master بنا به هر دلیلی محدودیت روی دکمه های آسـانسور را برداشته و دستگاه را از مدار خارج کند. اینکار باعث می شود که برای استفاده از آسانسور دیگر نیاز به تگ نباشد.

روش دوم - جایگزین یک کلید گردد:
در این روش، دستگاه در پنل کابین فقط می تواند بجای یک کلید استفاده شده و کاربر آسانسور با نشان دادن تگ به دستگاه میتواند به طبقه مورد نظر برود و دیگر نیازی به فشار دادن کلید خاصی نیست. این روش هر چند ساده تر بنظر می رسد اما انعطاف پذیری کمتری دارد و فقط در مواقع خاص توصیه می گردد.
برای پنل طبقه نیز، مسافر آسانسور فقط کافی است تگ را جلوی پنل طبقه گرفته تا آسانسور احضار گردد.
استفاده از این روش باعث می شود همیشه آسانسور محدود باشد و انعطاف پذیری کمتری برای مدیریت روی تردد ها وجود دارد.


این دستگاه چون توسط متخصصین شرکت نوین کیا تک برای آسانسور طراحی و تولید گردیده است که در برابر نویز و شـوک های الکتریکی و الکترومغناطیسی خاصی که از برق سه فاز آســـانسور منتشر می شوند کامــلا مـقاوم بوده و در رنـج ولتاژ ۱۵ تا ۳۵ ولتی کار می کنـد که با مصــرف ۲۰ میلی آمپری و قابلیت تشخیص تگ (کـارت و جاسـوئیچی) از فاصله ۵ سانتیمتری باعث عملکرد روان و راحت با آن می شود.


از مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- نصب آسان بصورت روکار با پیچ مخفی
۲- طراحی شده برای آسانسور و مقاوم در برابر نویز و شوک های الکتریکی موجود در آن
۳- استفاده از سوئیچ الکترونیک MOSFET با عمر چند ده ساله بجای رله با طول عمر محدود
۴- داشتن مد بای پس (Bypass)
۵- قابلیت تعریف دوباره تگ تنظیمات با روشی امن
۶- قابلیت حذف تمامی تگ ها (مد Delete All) با روشی ایمن
۷- یک تگ تنظیمات برای Add/Delete بجای دو تگ جداگانه
۸- وجود LED دو رنگ و بازر جهت هشدار صوتی برای نمایش حالت کاری و عملکرد دستگاه
۹- قابلیت تعریف ۳۰۰ تگ (جاسوئیچی و کارت)، قابل ارتقاء تا ۱۲۰۰ تگ
۱۰- مشاوره فنی در هنگام نصب
۱۱- دارای راهنمای فارسی
۱۲- گارانتی ۵ ساله دستگاه به علت طراحی و تولید اصولی

  • تگ کارتی و جاسوئیچی RFID با فرکانس 125KHz